3. Hrúbka brzdových platničiek
Stav brzdových platničiek si vieš veľmi ľahko skontrolovať aj voľným okom, bez toho, aby si musel čokoľvek rozoberať. Keď pozrieš na brzdový strmeň, ktorý obopína kotúč, uvidíš v ňom platničky. Hneď si tak vieš skontrolovať, koľko materiálu na nich ešte ostáva. Ak vidíš, že platničky sú už veľmi tenké a nie je na nich takmer žiadna hmota (zostávajú už len 2-3 mm materiálu), počítaj s tým, že čoskoro ich bude treba vymeniť.
4. Hrana na brzdovom kotúči
Kým stav platničiek zistíš v priebehu niekoľkých sekúnd svojím zrakom, opotrebovanie kotúčov preveríš hmatom. Ak máš na aute obuté disky, cez ktoré dokážeš prestrčiť ruku, skús prstom prejsť po kotúči smerom nahor. Na jeho konci by si nemal cítiť ostrú hranu. Pokiaľ je táto hrana jednoznačne citeľná a odhadom má 1-2 mm, je to znak, že kotúč je nadmerne opotrebovaný a treba ho čo najskôr vymeniť.
Nezabúdaj: Brzdového kotúča sa nikdy nedotýkaj hneď po jazde, môže byť horúci.
Pokiaľ má tvoje auto obuté plechové disky s malými otvormi, stav brzdového kotúča vieš preveriť aj zrakom. Ak má už na okraji väčšiu hranu, jednoznačne ju uvidíš voľným okom.