Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 23.12.2024
sk
Nadežda
, Naďa
cz
Vlasta
Zdroj: ©Shutterstock

Zmena grafikonu spôsobila mnohým Slovákom problémy. ZSSK tvrdí, že nemôžu vyhovieť každému

Podľa ľudí prevládajú negatíva nad pozitívami.

Stanovisko ZSSK

K našim otázkam sa vyjadril hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Ako tvrdí, Železničná spoločnosť Slovensko ako národný dopravca realizuje železničnú dopravnú obsluhu len na základe objednávky Ministerstva dopravy Slovenskej republiky (MD SR), ktoré stanovuje rozsah dopravných výkonov vo verejnom záujme na jednotlivých tratiach. To znamená, že tentokrát je nielen objednávateľom, ale aj tvorcom grafikonu vlakovej dopravy (GVD) MD SR, zatiaľ čo ZSSK ho „len“ prevádza do praxe.

Ministerstvo po intenzívnej diskusii prijalo časť ich pripomienok k novému grafikonu, ktoré potvrdili prvé týždne praxe. Rok 2023 bude z pohľadu najazdených kilometrov za posledné roky rekordný. ZSSK totiž plánuje odjazdiť viac ako 38 miliónov kilometrov a vypraviť takmer 632-tisíc vlakov. Viac vlakov bude jazdiť najmä na severnej trase Ex 6xx medzi metropolou východu a Bratislavou, v okolí hlavného mesta Bratislava a krajských miest Trnava, Žilina, Košice a Prešov.

vlak, slovensko, železnice, ZSSK
TASR

„Nový grafikon je náročný a my robíme všetko preto, aby sme ho ‚odjazdili‘ čo najlepšie. Je to veľká zmena, ktorú objednávateľ bude musieť spolu s dopravcom doladiť a vziať do úvahy realitu slovenských železníc, aj pokiaľ ide o problematickú infraštruktúru, aj pokiaľ hovoríme o veku a kvalite nášho vozového parku,“ uvádza Tomáš Kováč.

Čo sa podľa ZSSK zmenilo v novom cestovnom poriadku k lepšiemu:

  • z Košíc, Galanty aj Prievidze prídete tento rok vlakom do Bratislavy podstatne rýchlejšie ako v roku 2022,
  • rekordne narástol počet spojov aj prejazdených kilometrov,
  • zvýšil sa počet prímestských vlakov.

„Samozrejme, ako vo všetkých sférach života, kritika je vždy hlasnejšia ako chvála a taký cestovný poriadok, ktorý by vyhovoval úplne každému, ešte nikto nevymyslel,“ uvádza hovorca. „Preto sa pri navrhovaní dopravných riešení i debatách o grafikone s jeho tvorcami vždy držíme pevných čísel, ktoré reprezentujú jednotlivé toky cestujúcich a finančné a prevádzkové potreby na ich zabezpečenie,“ dodal.


Tagy:

Matej Mičík
Hudba, rozhovory, zaujímavosti. Nič z toho mi nie je cudzie. Rovnako som fanúšikom krimi a záhad. Ak sa z mojich článkov dozvieš niečo, čo si nevedel, tak ich pre EMEFKA píšem správne.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.