Známa stránka na predaj lístkov mení pravidlá. Dotkne sa to aj teba

Pravidlá sa menia.


Protimonopolný úrad ukončil preverovanie najväčšieho slovenského predajcu vstupeniek a výsledkom je zmena, ktorá má uľahčiť život fanúšikom koncertov, festivalov či športových podujatí. Ticketportal musel upraviť pravidlá, ktoré dlhé roky obmedzovali sekundárny predaj lístkov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

PMÚ preveroval Ticketportal pre zákaz ďalšieho predaja vstupeniek

Protimonopolný úrad SR začal ešte v máji preverovať spoločnosť Ticketportal, ktorá má dominantné postavenie na slovenskom trhu s predajom lístkov. Úrad sa zameral najmä na to, ako Ticketportal pristupuje k sekundárnemu predaju – teda k možnosti, aby fanúšik, ktorý lístok už nepotrebuje, mohol vstupenku posunúť ďalej.

Podľa PMÚ boli vo všeobecných obchodných podmienkach nastavené pravidlá, ktoré takéto predaje pri nepersonalizovaných vstupenkách zakazovali. Úrad preto preskúmaval, či nejde o obmedzenie, ktoré môže deformovať trh alebo poškodzovať spotrebiteľov.

Ticketportal reagoval ešte počas vyšetrovania

Ešte v priebehu prešetrovania Ticketportal proaktívne oznámil, že pravidlá upraví. Z obchodných podmienok odstránil zákaz sekundárneho predaja pri bežných (nepersonalizovaných) vstupenkách.
PMÚ krok ocenil – najmä preto, že k zmene došlo ešte pred ukončením prešetrovania.

Špeciálnu pozornosť si však vyžadovali papierové vstupenky s ochrannými prvkami, ako sú hologramy. Ticketportal v tomto prípade prisľúbil, že zákaz odstráni po minutí existujúcich zásob. Predpokladalo sa, že to môže trvať približne do októbra 2025.

Hologramové lístky dostali novú verziu

V novembri Ticketportal informoval PMÚ, že pôvodné hologramové vstupenky už prestali vydávať a nahradili ich nové verzie, ktoré zákaz sekundárneho predaja neobsahujú.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Mohlo by ťa zaujímať:

Týka sa to každého Slováka: Sociálna poisťovňa začne od roku 2026 rozosielať dôležité listy

To znamená, že zákazníci, ktorí si kupujú papierové vstupenky, už nebudú obmedzení pri ich ďalšom predaji – napríklad ak nečakane ochorejú, zmenia plány alebo sa im lístok jednoducho nehodí.

PMÚ vyzdvihol rýchlu reakciu spoločnosti a označil ju za príklad konštruktívnej spolupráce. Úpravy majú prispieť k transparentnejšiemu a férovejšiemu trhu so vstupenkami na Slovensku.

Čo to znamená pre návštevníkov podujatí?

Zrušenie zákazu sekundárneho predaja uľahčí život všetkým, ktorí bežne predávajú lístky ďalej – či už z nutnosti, alebo preto, že sa vyskytla lepšia príležitosť.

Zmeny zároveň vytvárajú väčší tlak na trh, aby bol otvorenejší a férovejší aj voči spotrebiteľom. PMÚ zdôraznil, že bude aj naďalej sledovať trh s lístkami, najmä v súvislosti s elektronickými platformami.


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné