Obľúbené hračkárstva Alltoys, ktoré poznáme z nákupných centier po celom Slovensku, čaká v najbližších rokoch kompletná transformácia. Sieť, ktorá v súčasnosti prevádzkuje 16 predajní v jedenástich slovenských mestách, postupne prejde na nový názov a dizajn pod značkou Sparkys. Informoval o tom český portál Seznam Správy.
Zmena prichádza po tom, čo česká spoločnosť Sparkys, pôsobiaca na trhu od roku 1998, prevzala slovenskú sieť Alltoys v roku 2024. Prvá kompletne prerobená predajňa už funguje v Banskej Bystrici a ďalšie budú čoskoro nasledovať.
Nový vzhľad a ambiciózne plány
„Naším cieľom je do troch rokov prerobiť všetky existujúce predajne do nového vizuálu,“ potvrdil Jan Mařík, generálny riaditeľ Sparkys. Ešte v tomto roku by sa podľa dostupných informácií mali premeniť predajne v trenčianskom OC Laugarício a žilinskom Auparku.
Rebranding a modernizácia nie sú lacnou záležitosťou – investícia do premeny jednej predajne predstavuje približne 160- až 200-tisíc eur. Napriek tomu spoločnosť verí, že zjednotenie značky prinesie úspory v dlhodobom horizonte.
Vedenie spoločnosti zároveň naznačilo, že má v pláne otvárať nové predajne na Slovensku, hoci konkrétne lokality zatiaľ neboli špecifikované.

Zmeny v logistike a výzvy s prenájmami
Prevzatie siete prinieslo aj úpravy v prevádzkovom systéme. Sparkys po akvizícii zrušil centrálny sklad na Slovensku a všetok tovar teraz distribuuje zo svojho českého logistického centra v Postřižíne pri Kralupoch nad Vltavou.
Spoločnosť zároveň čelí výzvam spojeným s rastúcimi cenami prenájmov. „Zatváranie niektorých predajní závisí od toho, ako skončia rokovania o nájmoch. Tie sa pre infláciu extrémne vyšplhali, pretože prenajímatelia uplatnili inflačné doložky. Je to úplne mimo realitu,“ vysvetlil Mařík.
Napriek týmto výzvam je vedenie spoločnosti optimistické ohľadom budúcnosti. Akvizíciou slovenských predajní si Sparkys polepšil obratovo približne o 8 miliónov eur a verí, že spojenie prinesie značné úspory v oblasti marketingu a celkovej prevádzky.
Pre zákazníkov to znamená, že obľúbené hračkárstva síce zmenia názov a vzhľad, ale zostanú na rovnakých miestach s očakávaným rozšírením sortimentu pod silnejšou medzinárodnou značkou.