Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 30.1.2023
sk
Ema
cz
Robin, Erna

Známe osobnosti alebo influencerov sledujú cez sociálne siete dve tretiny Slovákov a Sloveniek používajúcich internet

Facebook na to používa 49 percent z nich.


Známe osobnosti alebo influencerov sledujú cez sociálne siete dve tretiny Slovákov a Sloveniek používajúcich internet. Najčastejšie na to využívajú Facebook. Robí tak 49 percent z nich, hoci medziročne ich počet poklesol o 6 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia. Prieskum realizovala na vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov, z internetovej populácie Slovenského národného panela, a to formou online zberu.

Druhou najpoužívanejšou sociálnou sieťou je Instagram, ktorý využíva 38 percent a tretí je YouTube s 34 percentami používajúcich, ktorí niekoho sledujú. Minulý rok bol YouTube používanejší než Instagram. Mierne vzrástol počet používateľov, ktorí na sledovanie influencerov používajú TikTok. V tomto prípade sú to ale najmä mladší užívatelia, vo veku do 24 rokov.

Podobná situácia je medzi užívateľmi YouTubu, Instagramu a Twitteru, kde známe osobnosti najčastejšie sledujú práve mladí ľudia vo veku od 15 do 24 rokov. Osem percent používateľov požíva na sledovanie influencerov Pinterest a päť percent Twitter. Ich podiel sa medziročne nezmenil. Žiadne známe osobnosti na sociálnych sieťach nesleduje 30 percent používateľov sociálnych sietí a platí, že čím je vyššia veková skupina, tým je vyšší podiel nesledujúcich v nej.

Shutterstock

Medzi dôvodmi, ktoré vedú ľudí k sledovaniu nejakej známej osobnosti, prevažuje to, že sa daná osobnosť vyjadruje k zaujímavým témam. Je to dôvod pre 45 percent slovenských používateľov sociálnych sietí. Ďalších 40 percent sleduje influencerov zo zvedavosti a 38 percent k tomu vedú inšpiratívne príspevky.

Inšpiratívne príspevky častejšie uvádzali ženy – 45 percent – než muži, z ktorých to uviedlo 29 percent. Ďalšími dôvodmi k sledovaniu, ktoré respondenti uvádzali, boli fotografie, ktoré osobnosti zdieľajú – 35 percent respondentov – a pre 22 percent to boli zľavy a ponuky na produkty, ktoré osobnosť propagovala. Posledný dôvod opäť častejšie uvádzali ženy než muži.

To, čo sledovateľom na príspevkoch najväčšmi prekáža, je neúprimnosť a silenosť príspevkov. Uviedlo to 46 percent respondentov. Prehnane retušované a upravované fotky odrádzajú 35 percent respondentov. Rovnakému počtu prekáža, ak fotografia nezobrazuje reálny život.

Tiež 35 percent zúčastnených v prieskume nemá rado priveľa za sebou nasledujúcich sponzorovaných príspevkov. Respondentom prekáža aj neoznačovanie reklám – 30 percentám – a príliš dlhé príspevky. Nasleduje príliš vysoká frekvencia príspevkov za sebou a to, že sa propagovaný výrobok podľa sledovateľa nehodí k životnému štýlu osobnosti.


Tagy:

Ako hodnotíš tento článok?

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Hľadať
TOP
Trending
PREMIUM
Práve sa deje
Mám záujem o spoluprácu

    *dané pole je potrebné
    vyplniť

    Tip na článok

      Formáty: .jpg, .png
      Veľkosť max
      15mb
      V prípade väčšej prílohy pripojte do tela správy link na wetransfer
      *dané pole je potrebné
      vyplniť

      Nahlásiť chybu na stránke

        Formáty: .jpg, .png
        Veľkosť max
        5mb
        *dané pole je potrebné
        vyplniť