Len prednedávnom sme ťa informovali o tom, že reťazec s elektronikou a nábytkom OKAY bude zatvárať svoje predajne, v dôsledku čoho likviduje sklady. Neskôr sme sa však dozvedeli, že to bol podvod, OKAY Slovákov oklamal a naďalej funguje. Vyzerá to tak, že to bude mať dohru. Prípadom sa má podľa portálu TV Noviny zaoberať obchodná inšpekcia.
Ešte koncom júna svietil na stránke predajcu OKAY veľký pútač, ktorý naznačoval, že reťazec nadobro na Slovensku končí a zbavuje sa tovaru, ktorý má na sklade. Slovákov lákal na výpredaje, bolo to však veľké klamstvo. „Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny na e-shope aj predajniach,“ stálo na webe (viď. obrázok nižšie).
Išlo iba o marketingovú kampaň
Ľudia s možným koncom spoločnosti rátali, vzhľadom na to, že sa objavili viaceré správy o tom, že obchod má dlhodobé problémy a hľadá si nového investora. Nakoniec z toho vysvitla len marketingová kampaň. Podobné praktiky malo OKAY aj v minulosti, no po prvý raz išlo o kampaň na úrovni celej krajiny.
„Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,” okomentoval marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl.
Zákazníci sú naštvaní
Na sociálnej sieti sa objavujú komentáre od naštvaných zákazníkov. Mnohí poukazujú na to, že ide o zavádzanie a klamanie. Viackrát sa spomína, že by mali dať podnet na SOI-ku (pozn. red.: Slovenská obchodná inšpekcia), hovoria o nekalých obchodných praktikách.
Zatiaľ sa do rúk SOI žiaden podnet nedostal, no podľa informácií, ktoré majú TV Noviny, budú prípad riešiť aj tak. „V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla SOI pre Bratislavský kraj.