Súťaže na sociálnych sieťach môžeme v posledných mesiacoch vidieť na každom rohu. Podvodníci si tentokrát zobrali do rúk súťaž od známeho reťazca Kaufland a organizujú ju pod jej menom. Spoločnosť Kaufland Slovenská republika varuje na svojich sociálnych sieťach spotrebiteľov, aby sa nezapájali do súťaží profilov bez symbolu „oficiálny účet“.
„V poslednom čase sme opäť na Facebooku a Instagrame zaregistrovali zvýšený počet podvodných aktivít zneužívajúcich obchodné meno spoločnosti Kaufland Slovenská republika,“ píše spoločnosť Kaufland na Facebooku. Reťazec tiež zverejnil návod, ako rozoznať súťaže pravých účtov a tých podvodných.
Spotrebiteľov vyzýva k ostražitosti
Spoločnosť organizuje súťaže výlučne pod účtom Kaufland Slovenská republika a účty majú modrý symbol s modrou fajkou, modifikácie týchto názvov sú neprípustné. Výhercov súťaže vždy uverejňuje v samostatnom príspevku alebo príbehu a nikomu nič nezasiela do správ. „Spoločnosť Kaufland NIKDY NEVYŽADUJE OD VÝHERCOV ÚDAJE Z PLATOBNEJ KARTY či iné citlivé údaje,“ dodáva.
Pozor na adresu stránky
Pri podvodných súťažiach sa tiež objavujú falošné www adresy, kde môže byť niekedy zamenené iba jedno písmeno a často si to nikto nevšimne. V takom prípade treba byť ostražitý a do súťaží sa nezapájať.