Okrem niekoľkých hláv vývojárskych štúdií herný svet generuje len veľmi málo osobností, ktoré by bežní hráči mali možnosť poznať po mene. Jednou z výnimiek bol Viktor Antonov, umelec, ktorý sa počas svojej dlhoročnej kariéry postaral o vizuálnu stránku viacerých legendárnych hier. Žiaľ, táto výnimočná postava nás opustila vo veku 52 rokov. Informuje PC Gamer.
Majster svojho remesla
Antonov pracoval v hernom priemysle už od konca 90. rokov. K prvým projektom, na ktorých sa podieľal patrila bláznivá FPS Redneck Rampage a jej spin-off Redneck Deer Hunting (obe 1997). Najvýznamnejšou ukážkou Antonovho talentu je rozhodne majstrovské dielo Half-Life 2 (2004), jedna z najlepšie hodnotených hier všetkých čias.
Viktor Antonov na tejto legendárnej strieľačke pracoval ako hlavný výtvarník. Umelec pochádzajúci z Bulharska mal blízko k ošarpaným komunistickým sídliskám a starým továrňam, vďaka čomu dokázal dodať dystopickému City 17 jedinečného ducha, ktorý sa vymykal tvorbe západných umelcov, v tom čase dominujúcich hernému priemyslu.

Sivé paneláky, staré tehlové domy a opustené priemyselné objekty krásne kontrastujú s futuristickými mimozemskými technológiami, ktorým dominujú metalické odlesky a modré svetlo. Ikonickými sa stali uniformy polície a vojakov Combine a takisto aj hrozivé biomechanické tvory, medzi ktorými sa vyníma obrovský Strider. Antonov svoj rukopis zanechal aj na ďalšom nemenej obľúbenom hite od Valve – Counter-Strike: Source (2004).

Jeho učiteľkou bola ulica
Antonov priznal, že k industriálnemu chladu mal vždy blízko. Už od detstva rád prenikal do priestorov tovární, železničných staníc a rôznych opustených budov, vďaka čomu mal utvorený veľmi osobný a intímny vzťah s lokalitami predstavujúcimi potenciálne kulisy pre akčné hry.

Tieto skúsenosti zúročil aj pri tvorbe totalitného Dunwallu z hry Dishonored (2012) či vizuálnej stránky strieľačky Wolfenstein: The New Order (2014). Ako konzultant sa Viktor Antonov podieľal na herných blockbusteroch Fallout 4 (2015), Dishonored 2 (2016), Doom (2016) či Prey (2017).

Príčina smrti výnimočného umelca nie je verejnosti známa. Takisto nie je známy presný dátum úmrtia Antonova. Ľudia sa o jeho smrti dozvedeli z príspevkov na sociálnych sieťach, ktoré zdieľali viacerí bývalí spolupracovníci z Valve a Bethesda Softworks.