Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Utorok 17.9.2024
sk
Olympia
, Melisa
cz
Naděžda

Toto sú najčastejšie chyby pri oznamovaní zlých správ a tipy, ako sa im vyhnúť

Správny spôsob vie efekt zlej správy výrazne zlepšiť.


Oznamovanie zlých správ je náročná úloha, ktorá si vyžaduje citlivosť, empatiu a správnu prípravu. Napriek dobrým úmyslom sa však často stáva, že pri oznamovaní nepríjemných správ robíme chyby, ktoré môžu situáciu ešte zhoršiť.

Niekedy sa stane, že dobre podaná zlá správa nemusí jej prijímateľa zraniť až tak, ako keby si mu ju len tak vhodil do tváre. V tomto článku sa pozrieme na najčastejšie chyby, ktorých sa ľudia dopúšťajú pri oznamovaní zlých správ, a na to, ako sa im vyhnúť.

1. Odkladanie oznámenia

Jednou z najčastejších chýb je odkladanie oznámenia zlých správ. Niekedy sa môže zdať, že ak budeme čakať, situácia sa zlepší alebo sa problém sám vyrieši. V skutočnosti však odkladanie len zvyšuje úzkosť a môže viesť k nedôvere, keď sa pravda nakoniec odhalí. Najlepší prístup je byť úprimný a oznámiť zlé správy čo najskôr, aby druhá strana mala čas na ich spracovanie a hľadanie riešení.

Mohlo by ťa zaujímať:

Nenechaj si ujsť zľavu, aká tu ešte nebola. S naším PREMIUM sa počas leta nudiť nebudeš

2. Nedostatočná príprava

Ďalšou častou chybou je podceňovanie prípravy na oznámenie zlých správ. Bez premyslenia, čo a ako povieš, sa môže stať, že budeš pôsobiť nejasne alebo nezúčastnene, čo môže druhú stranu zneistiť alebo zraniť. Predtým, ako oznámiš nepríjemné správy, si premysli svoje slová, priprav si odpovede na možné otázky a snaž sa predstaviť si, ako bude druhá strana reagovať.

3. Zatajovanie alebo zjemňovanie pravdy

Zjemnenie alebo dokonca zatajovanie časti pravdy môže byť lákavé, najmä ak chceš chrániť city druhej osoby. Avšak, tento prístup často vedie k nedorozumeniam a môže spôsobiť ešte väčšiu bolesť, keď sa skutočný rozsah problému nakoniec odhalí. Je dôležité byť úprimný, aj keď je to ťažké, a poskytnúť všetky potrebné informácie, aby druhá strana mohla situáciu správne pochopiť.

4. Používanie nejasného jazyka

Nejasné vyjadrovanie môže viesť k nedorozumeniam a zmätku. Niekedy, aby sme zmiernili dopad zlých správ, môžeme použiť zložité alebo nepriamočiare vyjadrenia, čo však spôsobí, že druhá strana nebude presne vedieť, o čo ide. Namiesto toho sa snaž hovoriť jasne a jednoducho, aby bola správa jednoznačne pochopená.

Dôležitá je príprava a správny čas. Toto sú najčastejšie chyby pri oznamovaní zlých správ a tipy, ako sa im vyhnúť
Shutterstock

Pokračovanie články nájdeš na ďalšej strane


Tagy:

Veronika Kužmová
Som z východu a som na to hrdá. Vyštudovala som editorstvo a vydavateľskú prax a raz by som chcela zeditovať knihu, ktorá vyhrá Nobelovu cenu. Zaujímam sa o zdravý životný štýl a rada cvičím, aby som potom mohla robiť svoju druhú najobľúbenejšiu činnosť - jesť.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.